Nobelpriskommitén är ett skämt

Alltså, nu får dem fan ta och ge sig! Först Yassir Arafat, sen Al Gore förförra året och i år får Barack Obama Nobels Fredspris. Är detta ett skämt? Exakt vad har Barack Obama gjort för freden på sina inte ens tio månader på posten som världens mäktigaste man? Vad är egentligen kraven för att få fredspriset? Jag är en bättre kandidat än Obama, ge mig Nobelpriset! Han belönas för sina "visioner och hårda arbete för en värld utan kärnvapen". Visioner ska inte belönas innan dem genomförs, och dem har sannerligen inte genomförts än. Han har inte gjort någonting för freden under sin presidenttid, det räcker inte att den populistiska kommitén uppenbarligen fortfarande tycker att det är spännande med en svart president.

Norska stortingets Nobelkommité borde avsäga sig jobbet på grund av inkompetens. Jag åtar mig gärna uppdraget istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0