Nära döden-upplevelse

Min mp3 var nära döden i går.

När jag var på väg till kyrkan tog jag fram min mp3 för att lyssna på musik under promenaden. Jag fick tag i hörlurarna vilket gjorde att själva mp3:n som hängde i andra änden av sladden åkte i backen som en jo-jo. Självklart kunde jag inte sätta på den, den var död. På hemvägen testade jag att sätta på den igen, kanske hade den lagat sig själv på ett mirakulöst vis, men icke, den var fortfarande död. I morse försökte jag sätta på den igen, samma resultat. Så jag försökte att trycka in resetknappen, men av någon anledning funkade inte den. Envis som jag är försökte jag att sätta på den igen, och då såg jag något jag inte hade lagt märke till innan. Mp3:n lyste upp en sekund och slocknade sedan, för att sen lysa upp igen. Den försökte kämpa sig tillbaka, den hade lite liv i sig! I ett sista desperat försök testade jag om det som skadade den också skulle laga den och gav min mp3 ett hårt slag. Och det funkade! Min mp3 funkar nu precis som vanligt.

Lustigt att det som alltid hjälper på teknik är våld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0