Close to Home

Jag ville såklart jättegärna gå på Close to Home, mestadels för att Kid Galahad spelade där och jag inte har sett dem på väldigt länge. Tyvärr är jag dock en fattig student och hade inte råd att köpa biljetter till festivalen. Så jag anmällde mig som funktionär med baktanken att jag skulle råka ta en paus just när Kid Galahad spelade. Tyvärr fick jag ett trevligt svar där de skrev att de inte hade behov av fler funktionärer.

Fredag eftermiddag. Jag vaknar ett par minuter efter 1 av att min bror kommer hem från skolan. Letar reda på dagens tidning och lägger mig i sängen och läser den, fortfarande iklädd nattline. Halv 2 ringer min mobiltelefon. Människan i andra sidan luren presenterade sig som Jonas, sa att han jobbade på Close to Home och undrade om jag hade  tid att vara där vid 3 och sen jobba så länge jag kundde. Efter en snabb titt i busstidtabellen insåg jag att det faktiskt var möjligt och tackade ja.

Resten av dagen ägnade jag åt att kontrollera folks armband, visa artisterna rätt väg och bevaka olika entréer in till festivalområdet. Det var ett ganska roligt sätt att spendera dagen på, och jag fick se en hel del kändisar; bl.a. blev Amanda Jensen sur när jag visade henne fel väg in, jag hälsade på Ralf i Mustach och hela Crucified Barbara gick förbi mig på en halvmeters avstånd när jag åt min lunch.

Och självklart såg jag Kid Galahad. Det innebar att jag fick smita från mina uppgifter och att jag fick stå i regnet men det var det värt, spelningen var väldigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0