Jag hatar teknik

Jag hatar teknik. Eller, jag hatar när teknik går sönder.

Förra torsdagen, alltså den 5 augusti, så försökte jag fylla på min mobil via Internet. Självklart så blev det något tekniskt fel och pengarna drogs från mitt konto utan att min mobil blev påfylld. Jag ringde 3 som svarade att de inte kunde göra något eftersom jag ringt så snabbt efter det inträffade. Jag har hela tiden levt i tron att man ska anmäla fel och liknande så fort så möjligt för att man på så sätt ska kunna få en snabb lösning men tydligen så skulle jag ha väntat eftersom chansen fanns att pengarna kunde studsa tillbaka till mitt konto. Så jag väntade och dagen efter så ringde jag tillbaka till 3. Fick veta att det nu gick bra att göra en felanmälan men att de behövde ett tranaktions-ID. Vad är det? frågade jag och fick till svar att de inte visste hur det såg ut hos min bank men om jag kontaktade Nordea skulle jag säkert få reda på det. Jaha, blev till att ringa ill Nordea som självklart inte kunde hjälpa mig utan föreslog att ajg skulle gå till närmsta bank istället.  Vid det här laget var jag mycket irriterad men traskade upp till banken. Fick mitt transaktions-ID, gick hem och mejlade det till 3 och väntade ivrigt på att allting skulle lösa sig.

En vecka senare väntade jag fortfarande ivrigt så jag bestämde mig för att ringa 3 igen. Dock var vänetiden "över tjugo minuter" vilket jag upplystes om av en datorinspelning och eftersom jag hade viktigare saker för mig den dagen än att sitta i telefon så lade jag på. Och 3 är ju ett serviceinriktatföretag så självklart är kundtjänsten stängd under helgerna.

Således ringde jag dem idag. Efter min kvart i telefonkö fick jag genast sitta tio minuter till efter att jag hade förklarat mitt problem. Fick reda på att jag hade gett dem fel transaktions-ID (som jag tycker att de borde ha kunnat meddela mig om tidigare med tanke på att de har både mitt telefonnummer och e-mailadress) vilket jag påstod var en omöjlighet eftersom jag hade fått det av banken. Lite käbbel senare lovade operatören i alla fall att de skulle ringa tillbaka. Väntar fortfarande på samtalet, händer det ingenting idag ringer jag tillbaka imorgon.

Det jag ville säga med denna långa historia är att jag hatar teknik och att jag har noll kronor på mobilen så ring mig om ni vill att jag ska kunna svara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0