Vad tiden går fort

I dag för exakt ett år sedan började jag i trean i gymnasiet. I dag började istället min lillebror sitt sista år på gymnasiet. Tänk vad tiden har gått fort, känns inte alls som det var för ett år sedan jag lite stöddigt gick in i Arenhallen, störst på skolan och med huvudet full av funderingar på vad jag skulle välja som projektarbete. Nu sitter jag hemma och väntar på att få börja på universitetet, men jag känner mig inte ett dugg äldre än när jag började ettan och satt nervös i Arenahallen och oroade mig för hur jag någonsin skulle kunna hitta mellan lektionssalarna. Alla har blivit så gamla och vuxna, flera i min ålder har till och med flyttat hemifrån. Imberg har ju till och med flyttat till Tyskland!

Antar att det är vuxet att plugga på universitetet men jag känner mig inte vuxen. Kanske aldrig blir vuxen. Hoppas det.

Kommentarer
Postat av: Annie

vuxan blir man när man samlat ihop tillräckligt många vuxenpoäng! så undvik Dagstidningarna och Ica kort!

2010-08-20 @ 14:29:53
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0