The Return of the Bullmamma

I min gamla klass, på gymnasiet, var jag känd som Bullmamman. Jag var alltid den som köpte kakor och fika åt alla, även special-fika åt de som var allergiska, och ibland till och med bakade jag till min klass. Det var något jag tyckte om att göra; att se mina klasskompisar tacksamt slänga sig över mina nybakade kakor gjorde det värt att gå upp två timmar tidigare för att baka.

Nu i universitetet så finns inte samma sammanhållning, man har inte ens klasser utan "grupper". Det har gjort att jag inte kunnat få utlopp för min Bulmammiga sida. I dag var det sista sagen på terrminen men vi hade ingen julavslutning - det har man inte heller på universitetet - utan det är mer att det inte är några föreläsningar resten av veckan. Detta tyckte jag var tråkigt, så tråkigt att jag lät min inre Bullmamma ta över. Innan skolan gick jag till ICA Forum och köpte pepparkakor och en påse Twist. Väl i skolan gömde jag dem i min väska och väntade tills alla var inne i lektionsalen innan jag tog fram dem och förklarade att alla som ville fick ta. Genast bröt en spontan applåd ut och stämmningen höjdes några grader. Det var härligt att höra en hel klass knapra på kakor igen, och jag fick många tacksamma kommentarer.

Jag älskar att vara Bullmamma!

Kommentarer
Postat av: AnnieBanani

Sedan ett i gymnasiet tror jag. eller så var det tvåan. Men jag brukar ju inte sträcla på mig så du har väl aldrig sett mig i min fulla längd och du verkar ha en förkärlek till klackar?

2010-12-23 @ 14:01:07
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0