Efter Thåström

Efter Thåström stack jag, Henrik och hans kompis tillika Thåströmentusiast Jonas till Heaven 23 för alkoholintag och skitsnack. Mycket trevligt. Vid ettiden, tror jag, stack Jonas hem för ett par timmar sömn innan han skulle upp och jobba och jag och Henrik stack hem till några av Henriks kompisar. Där satt vi i några timmar och snackade om allt mellan himmel och jord och lyssnade på musik. Vid halv fyra, fyra promenerade jag och Henrik hem till honom där det blev ännu mera snack om ingenting inan vi somnade vid femtiden på morgonen.

På fredag var planen att jag skulle skolka skolan men ändå komma hem vid ungefär samma tid som jag hade gjort om jag gick i skolan för att inte avslöja att jag hade skolkat. Det gick sådär, vi vaknade en timme efter att jag skulle ha slutat skolan... Så då gav jag upp den planen, istället hittade vi på en massa bus, som att tända såna där japanska lyktflygballonggrejer. Tio över elva på natten åkte jag hem, typ tolv timmar senare än planerat. Men det var det värt. Längesedan jag hade en sådan rolig torsdag och fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0