I morgon är det den tredje tisdagen i rad jag inte är i skolan

Anledningen? Jag har bara en lektion på tisdagar, en historia c-lektion som börjar tio i två på eftermiddagen.

Förrförra veckan hade vi studiedag på tisdagen så då var det självfallet ingen historialektion heller.

Förra veckan var det förintelsens minnesdag på onsdagen och även om vi går i trean nu och således inte har något med den att göra så var Ulf fortfarande involverad i den. Så på tisdagen var tvåorna och Ulf så upptagna med förberedelser hela dagen så Ulf ställde in lektionen. Underbart sa vi och stannade hemma.

I historian håller vi nu på med avsnitt som innebär att vi får välja vilket ämne vi vill och får sen ett prov på det. Så klassen är uppdelad i en massa smågrupper; några som läser om egyptologi, några om mayaindianer, några om amerikanska inbördeskriget osv. Själv läser jag om genushistoria. Ulf håller sen lektioner och ger uppgifter som bara rör de specifika ämnena till de olika grupperna, och de som inte läser om det specifika ämnet som tas upp under lektionen begöver således inte heller vara med. Så eftersom Ulf inte ska prata om genushistoria i morgon behöver inte jag komma på lektionen, faktum är att jag inte behöver gå på några historialektioner innan den elfte februari. Väldigt skönt. :)

Så i morgon planerar jag att sova ut riktigt länge, baka en kladdkaka, kanske titta på en film och bara njuta. :D


Kommentarer
Postat av: Gustaf

inte alls avis ;)

2010-02-01 @ 19:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0