Köpenhamn

Kom hem från Köpenhamn i torsdags kväll. Tredje utlandsresan för mig i år, börjar bli en riktig globetrotter. Var i Köpenhamn med min bror i tre dagar, en liten minisemester. Var rätt kul, gick runt och tittade på Ströget och Nyhavn mycket. Tycker om Köpenhamn så det var härligt att se staden igen. Synd att jag inte hade mer pengar bara.

Pengar är en bristvara för mig nu. Trodde att jag skulle fortsätta få min barnpension på 2000 kr under sommaren men fick i slutet av juni veta att utbetalningen i juni var den sista för mig. Hade jag vetat det hade jag försökt att spara lite till sommaren men det hade jag alltså inte gjort nu. Så pengarna från mormor och morfar, som jag hade tänkt köpa något större för, får jag använda till att överleva under sommaren. Pappa har lånat dem dock, har redan fått tillbaka hälften och ska få den andra hälften när han får lön på tisdag. Tyvärr kommer dem att ryka illa kvickt, finns många hål att stoppa de pengarna i. Ligger vaken på nätterna och plussar ihop alla mina utgifter det närmsta tiden och försöker hitta någon magisk ekvation där jag får råd till allting. Jaja, får hålla ut tills CSN-bidraget börjar komma igen, som alla andra studenter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0