Passar den här biten?

Sommaren fortsätter i en rasande fart, snart är Augusti här. Jag har inte gjort något speciellt; varit med vänner, en och annan konsert (den senaste var Juliette Lewis på Sticky Fingers i onsdags), ränt runt i Göteborg alldeles för mycket. Nu vet jag vad jag ska göra efter sommaren också; har kommit in på universitetet. I tre år ska jag plugga religionsvetenskap. Alla är glada för min skull och gratulerar mig, gladast är pappa, men jag bara rycker på axlarna. Det är skitsamma för mig för även om ämnet verkar intressant så vet jag inte om det är det jag vill göra de kommande tre åren, ännu mindre resten av mitt liv. Fast å andra sidan så vet jag inte vad jag vill göra heller och plugga känns mycket mer lockande än att sitta i kassan på Hemköp. Får väl se hur det blir, kanske inte alls är intressant när jag väl börjar.

Jag känner mig som en pusselbit i fel pusselkartong.


Kommentarer
Postat av: Annie

men vart? i gbg eller? jasså religionsvetenskap? ja, men precis! om det inte är intressant så är det ju ba att hoppa av!

2010-07-19 @ 20:47:49
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0