Covers och lycka på busstorg

Happ happ, vad har hänt sen sist?

Jag har varit på den av mig mycket efterlängtade Kisskonserten i Malmö. Det var en upplevelse måste jag säga, var ju en hel liten weekendresa med övernattning i Malmö och allt. Konserten var bra, men inte superduper bra. Den får fyra av fem Grodor av mig. Den skulle ha fått 3,5 först, men konserten tog sig ordentligt mot slutet. Blev förvånad över att Kiss spelade covers, bl.a. en på Led Zeppelins Whole Lotta Love, men tyckte att det var riktigt bra. Lick It Up, som gick över till en cover på Wont Get Fooled Again av The Who, var helt briljant, det var helt klart konsertens höjdpunkt för mig. Även Love It Loud var riktigt riktigt bra.

Jag har också tagit mig tid att åka upp till Borås för att träffa Annie. Helt sjukt att man träffar en av sina närmaste vänner sisådär en gång om året, ännu sjukare är det att vi inte har glidit ifrån varandra. Vi tar verkligen bara upp tråden där vi en gång lämnade den. Det var stor lycka när jag mötte henne på busstorget, vi bara kramades och log en bra stund. Måste träffa henne igen i sommar. Annars övelever jag inte. Jag har ju kommit på hur mycket jag saknar henne nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0