Anna och Fakiren

Anna Bergendahl vann årets Melodifestival, även om ni knappast har missat det. Tyckte att hon hade en helt okej låt och hon har en helt okej röst och ett helt okej framträdande. Både låten, rösten och framträdandet växer, vilket är en fördel i Sverige där man genom systemet med delfinaler, andra chanser och finalen får lyssna på låtarna flera gånger. Dessutom har låten spelats flitigt i radio. Men i Eurovision, där Europa får höra låten endast en gång, så kommer den inte att funka. Som sagt, det är ingen dålig låt, men den fastnar inte efter första lyssningen. Jag tror att vi kommer att få det svårt att ens komma förbi semifinalen. Annas låt och framträdande kommer att försvinna i mängden.

Min personliga favorit var Salem al Fakir och jag tror faktiskt att han hade kunnat placera sig ganska bra i Eurovision. Det är en bra låt som fastnar direkt, mycket beroende på att han sjunger refrängen nio (!) gånger under tre minuter. Han är dessutom mer av en färdig artist, men tre skivor under bältet. Anna ska släppa sin debutskiva i april. Tror det hade varit lättare att lansera herr Fakir utomlands.

Får väl se i maj om jag får äta upp mina ord, men jag tippar på en mittenplacering i semin för Sverige och Anna Bergendahl.


Kommentarer
Postat av: Annie

hmmm håller med om att den inte kommer fungera i eurovision! SAlem's låt var ju dessutom lätt bättre med den hade vi antingen hunnit eller floppat. men jag störde mig enormt på Anna's röst och låt. försökte dessutom komma på vem det är hon låter som? men hörde inte du som hon darrade hela tiden på rösten? asfult och väldigt oproffsigt!

2010-03-15 @ 01:28:13
Postat av: Annie

gah jag vill ha dit Salem! avståndskram Nico!

2010-03-16 @ 00:50:08
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0