Inställda fester och borttappade nycklar

I lördags var det fest i Hajoms bygdegård, jag var laddad som fan och såg fram emot en rolig kväll med många kompisar. Strax före sju åkte jag och Gråfalk till Affe på förfest. Det var ganska roligt faktiskt, speciellt när Nicklas, Emil och Oppe kom. Hände inget speciellt egentligen, var bara roligt folk. En överförfriskad kille påstod att jag hette Harry och bodde i Sätila. Är van vid att folk säger fel på mitt namn men Harry har jag aldrig hört förut.

Vid tio, tror jag, åkte vi till Hajom. Efter ett stopp vid Frölle för att äta fyllemat så kom vi fram till bygdegården. Det var fullt med folk, säkert 150 pers bara i kö i trädgården. Och sen var det minst lika många till inomhus. Snuten var där, de hade inte börjat köra ut folk än, men jag hörde hur de sa till ett par andra att det var lika bra att åka hem för man kom inte in. Gottfrid själv (det var bl.a. han som hade festen) sa tydligen att man fick köa i en timme för att komma in. Lät inte roligt, så efter fem minuter i Hajom satte vi oss i bilen igen för att åka till Stars istället. Jag stannade typ 20 minuter där, tyckte inte att det var så roligt. Drängarna var där och spelade och folk som går dit för Drängarnas skull är inte min typ av folk. Så jag gick hem.

Redan när jag kom hem upptäckte jag att min hemnyckel var borta, men det var först dagen efter när jag var nykter som jag blev säker på att jag hade supit bort den. Har försökt ringa Affe och se om den kan ligga i hans rum, men får inte tag i honom. I dag var jag uppe vid låssmeden och kopierade Daniels nyckel så nu har jag en egen nyckel igen. Skönt det. Men vill fortfarande få tag i Affe, känns inte helt bra om någon får tag i den nyckeln och får reda på vart den går. Är ju inte en jättestor risk att någon tar sig in här med hjälp av den, men risken finnns ju ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0