Ett osvenskt ögonblick

Intträffade en liten rolig sak på bussen idag. När jag gick på bussen så var det en kille som genast fick ögonkontakt med mig och sken upp, sådär som man gör när man ser någon som man känner. Men ju närmare honom jag kom desto mer osäker såg han ut. Jag kände inte igen honom alls därför så frågade jag honom om vi kände varandra. "Jag tror att vi är bekanta, vad heter du?" var hans svar. Jag räckte fram näven och presenterade mig, varpå han konstaterade att vi inte alls kände varandra. "Men då ser vi till att bli bekanta nu då" svarade jag och satte mig på platsen jämte honom. Han visade sig vara jättetrevlig och vi pratade hela vägen hem. Roligt med sådana spontana stunder ibland, och att det finns de som vågar vara lite sociala :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0