Helgen

Har varit hos Klas hela helgen; åkte vid halv sju på kvällen i fredags och kom hem vid elva på kvällen igår. Så nu får du ett långt inlägg som redovisar allt jag gjort i helgen.

Fredag:
Det var fest hos Klas och rätt många dök upp. Var en del folk jag inte sett på länge, som t.ex. Benny, som det var roligt att träffa. Vi lekte "jag har aldrig" och "sanning och konsekvens", var många hemlisar som avslöjades. Kändes som att jag avslöjade mest; vid varje omgång tittade alla på mig för att se vad för hemsk hemlighet jag skulle avslöja. Vid tre hade alla åkt hem, förutom fyra killar som väntade på sin skjuts. Jag och Klas gick och plockade ölbukar i lägenheten när vi hörde att killarna i vardagsrummet kollade porr. När vi kom in i vardagsrummet låg två och sov, en pratade i telefon och den fjärde kollade på TV:n. Så kan man också avsluta en fest ;)

Lördag:
Först var jag och Klas jättesega men vid ett tog vi tag i oss och gjorde iordning oss för att åka till Göteborg. Målet var jul på Liseberg. Det var sjukt mysigt med alla tända ljus, julmusiken, fejksnön, glöggen... Allt! Vid ett tillfälle kände jag mig så lycklig av att gå där med Klas att jag började gråta. Pinsamt, men tror inte att Klas märkte något. Var bara så... Lycklig :) Jag åt souvas - renkebab - för första gången, det var gott. Vann en kartong Noblesse och blev jätteglad, tills jag insåg att jag hade spelat bort typ 80 kr för att vinna den lilla chokladasken värd 25 kr. Men det var värt det, det hör liksom till Liseberg ;) Vi var på Liseberg typ hela dagen, sen åkte vi hem helt utmattade. Vi orkade inte laga mat utan köpte pizza istället. Sen slappade vi framför TV:n. Klas somnade på soffan vid åtta och vaknade av sina egna snarkningar. Vid tio gick vi och lade oss och konstaterade att vi var ett pensionärspar. Dagen var verkligen helt perfekt :)

Söndag:
Söndagen var den dag jag fasade inför. Jag är rädd för allvarliga förhållanden och har aldrig träffat pojkvänners föräldrar. Jag tycker att träffa föräldrarna och resten av släkten är något man gör veckan innan bröllopet typ, eller i alla fall när förhållandet är väldigt seriöst. Trots det hade jag gått med på att träffa Klas familj, trots att jag och Klas bara varit ihop i ett par veckor. Jag var sjukt nervös. Först var det hans föräldrar, hans syster och hennes pojkvän som vi skulle äta fars dag-lunch med på Thai Silk Palace i Borås. Det gick ganska bra tyckte jag och jag slappnade av efter ett tag. Klas familj var trevlig och inte så frågvisa som jag fasade för. Maten var också god och jag smakade bläckfisk för första gången (kändes som att äta gummiband). Efter en lång lunch, med alldeles för mycket mat, så åkte vi vidare för att träffa fler av Klas släkt. Vi åkte till hans morföräldrar där hans tre mostrar och de flesta av hans elva kusiner fanns. Jag sa knappt ett ord i bilen på väg dit, jättenervös var jag. Var också ganska trevligt tillslut. Det värsta är ju att alla sitter och tittar på mig och bedömer mig. Det är ju det som är det jobbiga. Jag var ju inte direkt rädd för att de skulle vara otrevliga, men grejen att man ska sitta där och svara på frågor och vara söt och le och försöka vara den perfekta "svärdottern" och ge ett gott intryck är riktigt jobbigt. Man siter i ett rum i flera timmar och blir bedömd av tio, femton personer och försöker äta tårta samtidigt. En av småkusinerna, Isak, blev "kär" i mig. Han och jag spelade luffarshack nästan hela kvällen och han ritade ett hjärta i min hand som tecken på vår kärlek. Tyvärr råkade jag lära honom ordet "kinky" (jag skämtade med de andra i min ålder och sjuårige Isak hörde mig) vilket jag fick sen heta resten av kvällen. Jag hoppas verkligen att han glömde av ordet senare, eller att han åtminstonde inte berättade för sin mamma vem som lärt honom det.

Herlgen var med andra ord ganska fullspäckad, och väldigt mysig:)

Kommentarer
Postat av: Annie

asså så länge som man inte använder orden å ett negativt sätt. Du går la inte precis och kallar folk för fittjävel? (dok tycker jag inte att det är så förlämpande eller stötande när någon säger en kroppsdel. Man kan ju likaväl säga fot?) det är det jag reagerar på. Och om vi som är äldre använder orden så visar vi ju även de yngre att det är okej att använda dem. Många vet ju inte ens att CP står för cerebral pares. Många vet inte att det innebär förlamning pga hjärnskada. Även fast dem som är yngre inte vet vad orden betyder så har vi som är äldre rättfärdigat det åt dem att dem får använda dem.

Asså jag kan ju dra till med ett "Fuck" viskat i lägre ton för att jag precis slått i foten. men.. jag skulle inte säga att det är samma sak som när dem yngre generationerna använder dem. Nu är det ju inte alla som är yngre men ändå en hel del.



I grund och botten så är jag arg på den bakomliggande okunskapen.

2010-11-15 @ 19:41:07
URL: http://raine1988.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag har aldrig skrivit ett så långt inlägg... hallå han Klas? vem var det? var det han från i somras? eller?

2010-11-15 @ 19:43:56
URL: http://raine1988.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0