W.A.S.P.

Efter tentan så stack jag hem till min klasskompis Ramin. Anledningen var att jag skulle på W.A.S.P.-konsert senare på kvällen och behövde någonstans att vara tills jag skulle dit. Det var jättemysigt, vi kollade på film och sådär. Framåt sju på kvällen började jag min förvandling till cool glamrockare/sleezerockare och vid åtta så följde Ramin mig till bussen.

Konserten var jättebra! Sångaren Blackie Lawless är den enda originalmedlemmen kvar så W.A.S.P. är mer eller mindre hans soloprojekt men det var riktigt bra ändå. De körde alla gamla hits, förutom Animal (Fuck Like a Beast) och Harder Faster, tydligen har han blivit religiös och vägrar köra dem. Men det var riktigt bra tryck ändå och Blackies röst har inte förändrats ett dugg - den är fortfarande lika bra.

Och hur kommer det sig att varje gång jag går ensam på konserter så ska medelålders män som stinker öl stöta på mig? Han knappt komma in på Trädgårn innan den första började. Sen höll det på så hela kvällen. Tydligen är jag jättesöt, "redo att serveras" (vad nu det betyder, låter obehagligt i alla fall) och kan välja och vraka mellan alla män och välja vem jag vill ha. Jag är ju alldeles för snäll också så jag kan inte bara säga till dem att dra åt helvete utan jag står där och ler och säger tack och försöker dissa lite snällt genoom att säga att den enda man jag vill ha är Blackie Lawless. Måste lära mig att säga ifrån.

Men konserten var i vilket fall som helst bra, den får 3,5 Grodor av mig. :) Bilder finns i vanlig ordning på Bilddagboken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0