Klipp klipp

Klippte mig idag. Gick inte till min vanliga frisör utan till Frisörteamet eftersom jag har fått för mig att de är lite "häftigare" och yngre. Sa till henne att jag inte visste hur jag ville ha håret, visste bara att jag ville ha förändring och att jag var trött på den längden jag hade och på uppklippt med snedlugg. Självklart börjar hon direkt med: "ja, jag tycker att du ska ha kvar längden. Och du ska nog inte ha en rak lugg, det blir så tungt på dig, jag klipper nog en liten snedlugg. Sen så klipper jag upp det lite, speciellt överhåret, och plattar ut det". Så jag fick inte mycket förändring, det blev ungefär samma frisyr som innan. Det är lite kortare, speciellt där fram, och det är mer uppklippt än förut men annars är det samma. Jag är inte missnöjd direkt, det är inte fult, men jag hade velat ha en roligare frisyr och mer förändring. Får väl leta vidare efter en bra frisör. Eller bra och bra, hon var ju inte dålig, men jag vill ha någon med fantasi som vågar chansa. Vet du någon? Trodde det  var alla frisörers dröm att få fria händer och slippa klippa uppklippt med snedlugg (vilket måste vara den absolut vanligaste frisyren) men tydligen inte. Aja, så här blev det i alla fall:

 



Och jag vet, färgen är jättekonstig för tillfället. Jag ska färga det, förhoppningsvis senare i veckan när Nina har tid. Tänkte köra på rött, eller åtminstonde rödaktigt. Vad tror du om det? Har köpt avfärgning också så nu blir det ordentligt gjort den här gången.


Kommentarer
Postat av: Nina

Försök att hitta någon bild nästa gång på hur du vill ha det, brukar bli bäst då:) Men jag tycker iaf du blev skit nygg !: D<3 Och jag tror den rödaktiga färgen blir super på dig med!

2010-09-29 @ 17:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0