Första turen till IKEA

Igår var jag och Klas på IKEA. Vi köpte massor, blev alldeles för mycket pengar spenderade, men i ärlighetens namn behövde vi allting vi köpte. Anledningen till att jag inte har börjat packa ihop mina grejer än är att det i Klas lägenhet just nu inte finns så mycket förvaringsutrymme. Till exempel har han ingen bokhylla som jag kan förvara alla mina böcker i och hans garderob räcker nätt och jämnt till hans egna kläder. Så nu har vi varit och köpt två stora garderober med en massa tillbehör, en stor bokhylla, en mindre bokhylla (som vi ska ha som DVD-pelare typ), en ny TV-bänk, två nya kuddar, en taklampa, en bordslampa och massor med småsaker och -prylar. Vi packade upp alla småsaker igår, men taklampan måste upp och framförallt måste alla möbler skuvas ihop. Så om du är sugen på fika någon dag är du hjärtligt välkommen, förutsatt att du har skruvmejsel med dig ;) Längtar tills vi har fått alla möblerna på plats, då kan jag äntligen börja flytta in mina saker. Även fast vi köpte så mycket igår så är vi inte klara än, vi har minst en tur till IKEA kvar och antagligen till ett par affärer till. Men jag tror att bara detta kommer att ge lägenheten ett stort lyft, det kommer att bli så fint! Och det känns verkligen bra att vara ett steg närmare till att flytta ihop :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi kommer vara hemma nästa vecka, vi kommer med skruvmejslar och glatt humör ;-)

2011-08-09 @ 18:06:30
URL: http://stackeboon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0