Sorgblandad förväntan

Igår så hade jag och Emma systerdag. Oftast när vi har systerdagar så brukar vi sitta i hennes rum, titta på film och dricka rosévin och även fast det är väldigt roligt så bestämde vi oss för lite ombyte. Så vi åkte till Göteborg istället. Vi kollade i affärer, fikade lite och pratade en massa. Det var väldigt trevligt :)

Efteråt åkte jag direkt hem till Klas. Vi skruvade ihop vår första möbel. Vi började med den lilla bokhyllan vi ska ha filmer och skivor i, den blev väldigt fin faktiskt och det gick smärtfritt att få ihop den. Vi skulle ha satt ihop den stora bokhyllan också men Klas upptäckte att den var lite sönder och ska åka till IKEA idag och byta. Hann inte med att få ihop så många möbler igår för jag fick migrän. Klas var så himla snäll, jag fick ligga i hans knä och så masserade han min nacke samtidigt. När jag mådde lite bättre så hämtade han en burk Ben & Jerry's och en sked, la det framför mig ovh sa "här kommer två stycken som kanske kan få dig att må bättre". Han är verkligen min drömman!

För en liten stund sedan så packade jag ihop alla mina filmer och skivor i en stor kartong. Det känns lite vemodigt faktiskt, att två hyllor i mitt rum nu är tomma och aldrig mer ska fyllas igen. Och ju fler dagar som går desto fler hyllor kommer att tömmas. Ser väldigt mycket fram emot att få flytta ihop med Klas, men jag skulle ljuga om jag sa att det inte är lite sorligt också. Detta har ju varit mitt sovrum de senaste 18 åren, klart att jag kommer att sakna det. Och jag kommer att sakna att träffa Daniel och pappa varje dag. Men någon gång måste väl jag också bli vuxen antar jag. Jag brukar inte gilla förändringar och att man måste ta mer ansvar, men detta är en förändring som jag, även fast det känns lite sorligt också, ser fram emot väldigt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0