Biståndsminisern

I torsdags kom biståndsminister Gunilla Carlsson till Kinna och Moderaterna i Mark för att prata dels lite om det hon är ansvarig för men också om det stundande omvalet i regionen. Det var väldigt intressant, hon visade sig vara en mycket påläst och sympatisk människa. Jag som själv är intresserad av bistånd och hur man kan hjälpa människor i krigshärdar sög i mig vartenda ord som en svamp. Jag håller också med henne om att man måste veta vart biståndspengarna går och om de gör nytta och kommer fram till de som behöver dem och inte fastnar i byråkratin. Jag gillar därför de regleringar hon har gjort för att få bättre koll på just detta.

Träffade även Arba som jobbar på UD som politisk sakkunnig. Det visade sig att hon hade gjort precis samma sak som jag förösker göra nu (dvs. starta en MUF-förening) och hon kunde därför ge mig många användbara tips och idéer. Fick henns mejl också, så att jag kan kontakta henne och ha henne lite som en mentor om jag behöver någon att bolla idéer med. Jättebra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0