Personlig assistent

Var på arbetsintervju idag på Bärkraft assistans, vilken slutade med att jag fick jobbet. Kommer att vara personlig assistent åt en kille med autism. Tror att det kommer att bli ett väldigt givande och roligt jobb, när jag väl har fått kläm på det. Jag ska jobba enligt son-rise-metoden, en metod som jag inte kände till innan men som jag nu har fått lite kunskap om. Det känns lite svårt och nervöst och sådär nu i början eftersom jag aldrig har jobbat som personlig assistent förut och inte har några djupare kunskaper i son-rise-metoden, men jag ska få en utbildning och får gå brevid den första tiden så om några veckor kommer jag säkert att få kläm på det. Tror att detta är ett jobb där man lär sig allra mest genom att tillämpa sakerna praktiskt och att få konstruktiv kritik efter att ha prövat sig fram. Jag tror att när jag väl har fått kläm på det så kommer jag att älska det här jobbet.

Kommer att börja att få gå brevid när mina tentor är klara, alltså efter 30 maj. Sen har jag jobb hela sommaren och om jag trivs och familjen trivs med mig så fortsätter jag under hösten. Känns riktigt kul att äntligen fått ett jobb, pengar är ett ständigt orosmoln för mig. Känns ännu bättre att jag har fått ett jobb som känns roligt och givande och som jag faktiskt tycker om. Ser faktiskt fram emot att få sätta igång på riktigt :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis! Va roligt :-D

2011-05-21 @ 16:08:29
URL: http://stackeboon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0