Pirates of the Carribbean

Igår kväll var jag och Daniel och såg den nya Pirates-filmen på bio. Måste säga att den var något bättre än jag förväntade mig, men det är helt och hållet karaktären Jack Sparrows förtjänst. Själva historien är inte jättebra, lite krystad eftersom det ska finnas magi och mytologi i varje film för att skilja den från en "vanlig" piratfilm; det är själva upplevelsen som är behållningen. Effekterna, ljudet och ljuset är ju magnifikt och de har skickligt använt 3D-effekterna för att förhöja bildkvalitén. Fanns en del lösa trådar som jag funderade på i efterhand, men filmen är ändå helt klart sevärd. Ger den 2 Grodor för filmen och 3 Grodor för själva upplevelsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0